Üres irodák a koronavírus alatt – mire figyeljünk oda
Egy éve ilyenkor még senki sem gondolta, hogy mi vár ránk 2020-ban. A világjárvány nem csak a magánemberek, hanem a cégek életét is fenekestül felforgatta. Sok vállalat átállt az otthoni munkavégzésre, esetenként teljesen üres irodákat és épületeket hagyva maga mögött, amely több szempontból is veszélyt jelenthet.
Cikkünkben összegyűjtöttük, hogy mi mindent érdemes megfontolni, ha biztonságban szeretnénk tudni irodánkat a pandémia ideje alatt is.
A megfelelő biztonságtechnikai berendezés kiválasztása
Ha még semmilyen védelmi rendszerrel sem rendelkezünk, úgy érdemes minél gyorsabban pótolni azt, mivel az üresen hagyott irodákkal egyidőben a betörések száma is megnövekedhet. A biztonságvédelmet célszerű először a riasztórendszerrel – és annak távfelügyeletre történő bekötésével – kezdeni. Azonban, az üresen hagyott irodák esetében érdemes megfontolni a kamerarendszer kiépítését is, így cégünket akár a távolból is megfigyelhetjük. A kettő együtt jelent igazán hatékony védelmet (erről előző cikkünkben írtunk bővebben). Ha nincs kapacitásod a felvételek megfigyelésére és plusz védelemre vágysz, érdemes a kamerarendszert is bekötni a felügyelethez.
A fentiek mellett ne feledkezzünk meg a tűzjelzőről sem, amelyet egyes esetekben akár közvetlenül a tűzoltósághoz is beköthetünk, de ennek komoly feltételei vannak. Csak jogosult tűztervező mérnök tervezhet ilyen rendszert, és csak szakképzett szerelők telepíthetik.
Ellenőrizzük le, hogy minden jól működik-e
Érdemes az épület teljes kiürítése előtt mindent leellenőrizni, majd bizonyos időközönként visszajárni az irodánkba (1-2 hetente) és tesztelni, hogy minden rendben működik-e.
Ellenőrzéskor nézzük át az összes készüléket. Ha hibajelzést tapasztalnánk, azonnal hívjuk fel a szolgáltatónkat! Ezt követően indítsunk egy tesztriasztást (a riasztók és tűzjelzők esetén), és várjuk meg, hogy jelentkeznek-e a távfelügyeletről. Erről előre egyeztessünk a szolgáltató céggel!
A kamerák teszteléséhez lépjünk be az online felületre/mobilos applikációnkba és győződjünk meg róla, hogy látjuk-e az élő videóképeket.
A beléptetők esetén állítsuk be a jogosultságokat: ha teljes home office-t rendeltünk el, érdemes az összes kártyát letiltani, és csak azok számára engedélyezni, akik bejárnak az irodába.
A felelősök kijelölése és a dolgozók betanítása
Ha nem is teljes home office van érvényben a legtöbb cégnél, de sok helyen egyszerre csak pár ember tartózkodik egy időben az irodákban, hogy be tudják tartani a távolságról szóló előírást. Ezért fontos, hogy mindenki kellőképpen be legyen tanítva az eszközök használatára, illetve az esetleges vészhelyzetek kezelésére, mivel sokszor csak a vezetőség emberei tudják kezelni ezeket a berendezéseket.
Az esetleges megbetegedések/távolmaradások miatt jól gondoljuk át, hogy kiket adunk meg kontaktszemélynek a távfelügyeletünkhöz, és ki kap hozzáférést a biztonsági kamerák felvételeihez!
Mint már említettük fontos, hogy az üresen hagyott irodákat rendszeresen látogassuk és ellenőrizzük a biztonsági rendszereinket. Ehhez jelöljük ki a felelősöket és készítsünk egy beosztást, hogy egyértelmű legyen kinek és mikor kell elvégezni a feladatot.
Gondoljuk végig, hogy dolgozóink megkapták-e a megfelelő tűzvédelmi oktatást, és hogy tudják-e mi a protokoll a tűzjelző beindulása esetén.
Irányítás távolról, a telefonos applikációk segítségével
Gyakran fog el az aggódás, hogy minden rendben van-e az üresen hagyott irodánkkal? A telefonos applikációnak hála, már az otthon melegéből is megbizonyosodhatunk arról, hogy a riasztót bekapcsoltuk, és a kamerák segítségével egy pillanat alatt élőben láthatjuk, hogy minden rendben van-e az irodánkban.
Ne kapcsold le a biztonságtechnikai eszközöket az áramról
Ha üresen hagyjuk az irodánkat, sokak számára jó ötletnek tűnhet a teljes áramtalanítás, de mindenképpen figyeljünk arra, hogy se közvetlenül a biztonsági berendezéseinket, se a főkapcsolót ne kapcsoljuk le, amire rá vannak csatlakoztatva készülékeink. A biztonsági rendszerek ugyan rendelkeznek saját tápellátással is, de ezt csak korlátozott ideig képesek biztosítani!
Levelek és csomagok kézbesítésének leállítása/átirányítása
Ha senki sem jár be az épületbe, hamar feltorlódhatnak a kézbesítetlen levelek a postaládában/ iroda előtt. Ez egyértelmű jele lehet annak, hogy az épületet/irodát üresen hagyták, ami felkeltheti a betörők figyelmét. Érdemes ezért az összes irodai levelet vagy a postához, vagy egy olyan címre átirányítani, ahol napi szinten át tudják venni azokat.
Egyeztetni a biztosítóval
Mielőtt teljesen üresen hagyjuk az irodánkat, érdemes egyeztetnünk biztosítónkkal, hogy a biztonsági intézkedéseink megfelelnek-e az elvárásoknak. Másrészről, ha komolyabban felszereltük irodánkat, tárgyaljuk újra a szerződésünket, mivel elképzelhető, hogy alacsonyabb összeget kell ezentúl a biztosítónak fizetnünk.
Pánikgombos csomagajánlatunk
Riasztó csomagajánlatunk
FIGYELEM! A szöveg az Alarmtechnika Zrt. tulajdonát képezi. Másolása vagy a szövegből való idézet kiragadása engedélyköteles! Engedélykéréshez kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!